ButikkerMånedens butikkNyheter

Kundene har talt – Lille Gullkorn ble månedens butikk

Kåringen av månedens butikk på denne måten er noe helt nytt på Granstunet, forteller senterleder Tor Ole Karlsen. – For første gang brukte vi Facebook og inviterte kundene til å stemme. Og det var mange som stemte frem Lille Gullkorn som månedens butikk. Vi gratulerer!

– Siden dette var første gangen var vi selvfølgelig veldig spente på engasjementet og responsen. Det viste seg at flere hundre deltok i kåringen, og det ble en suveren vinner: En veldig stor del av stemmene gikk til Lille Gullkorn.  Vi gratulerer Lille Gullkorn som månedens butikk i april, sier senterleder Tor Ole Karlsen.

Mange har også kommentert hvorfor deres stemme gikk til Lille Gullkorn. Det som går igjen i kommentarene er at dette er en forretning hvor betjeningen er:

  • Svært hjelpsomme,
  • Alltid blide og hyggelig,
  • At de har mye fint,
  • Utfører reparasjoner og graveringer raskt,
  • At det er god service
  • Godt utvalg til gaver

Lille Gullkorn er en gullsmedbutikk med nettbutikk som eies og drives av gullsmed Tone Furuseth Kristiansen. Lille Gullkorn har også eget verksted med graveringsmaskin og utfører de aller fleste typer reparasjoner, gravering, pussing, forsølving og rodenering. Her tar de også inn gull og sølv i innbytte.

For fire år siden inngikk Lille Gullkorn et samarbeide med Grinakervev og tok opp igjen sølvproduksjonen som tidligere ble gjort av sølvsmed Bjørn Hømann. Lille Gullkorn har tatt over denne produksjonen av søljer og sølvknapper etc.

De går travle dager i møte hos Lille Gullkorn nå. Vår og sommer er høysesongen for konfirmasjon og bryllup. Dessuten er 17. mai nå like rundt hjørnet og da er det mye pussing og reparasjoner av bunadsølv.

Glad og overrasket

Gry og Tone

Gry og Tone ble overrasket og glade for å vinne kåringen

Innehaver av Lille Gullkorn, gullsmed Tone Furuseth Kristiansen, sier at å nå helt til topps i månedens-butikk-kåringen kom overraskende. – Vi gjør jo bare jobben vår, som er å hjelpe kundene våre med det de har på hjertet – om det skulle være innkjøp av gaver, graveringer eller reparasjoner.

-Pr. i dag er vi fire ansatte, inkludert meg selv som stort sett er i verkstedet. Til sommeren får vi en medarbeider til i butikken. I denne bransjen ønsker kundene ofte hjelp til å velge produkt og de setter pris på vår hjelp og personlige service.

Service skal kjennetegne oss

Jeg tror kundene våre har lagt merke til våre dyktige, blide og hyggelig butikkansatte og at vi kan gjøre reparasjoner og graveringer raskt. Med eget verksted er vi nok en av få som kan utføre reparasjoner og gjøre graveringer til dagen etter. Her på verkstedet tar vi også imot bunadsølv til pussing – noe svært mange er glad for og benytter seg av.

17. mai er like rundt hjørnet og Tone minner om at søljepuss begynner å haste. – Skal vi pusse bunadsølvet ditt – kom gjerne så snart som mulig, oppfordrer Tone. – Da er du garantert skinnende blanke søljer til festdagen.

Forrige Innlegg

Dressmann søker etter en ny kollega

Granstunet
Neste Innlegg

Månedens butikk mai 2018