At Lille Gullkorn er en av kundenes favoritter er det ingen tvil om. For andre året på rad mottar de kundenes pris – «Årets unike forretning».
– Vi gratulerer innehaver og gullsmed Tone Furuseth Kristiansen og hennes medarbeidere med utmerkelsen «Årets unike forretning 2019», sier senterleder Tor Ole Karlsen. – Vi har mange unike forretninger på Granstunet, det har årets fire delfinaler bekreftet. Engasjementet har vært stort og det ble «close race» mellom første og andreplassen i finalen. Ingenting var avgjort før stemmeskjemaet ble stengt.
Sitat fra kunde:
«En unik nisjebutikk med eksepsjonell service. Reparerer og ordner det meste»
Etter en svært jevn finalerunde var det til slutt Lille Gullkorn tok hjem utmerkelsen «Årets unike forretning 2019» med 42,1 % av stemmene, foran Buddy på 2. plass med 37,4%, Lille Gullkorn ble nominert til finalerunden etter å ha vunnet delfinale tre. De tre andre finalistene var Sømløs, Buddy og Blomsterhandleren.
Dette er stas!
Innehaver av Lille Gullkorn, gullsmed Tone Furuseth Kristiansen, retter igjen en stor takk til kundene som har stemt dem frem. – Å få denne utmerkelsen for andre året på rad hadde vi ikke drømt om. TUSEN, TUSEN TAKK. Det er dere kunder som gjør oss unike, sier Tone.
Sitat fra kunde:
«God service, blir alltid møtt med et smil. Er det noe de ikke har eller trenger gravering etc, er de raskt på tilbuds-siden og fikser. De har et godt utvalg med varierende priser. Generelt sett en butikk som fortjener denne prisen»
– Vi som arbeider i butikken elsker jobben vår som er å hjelpe kundene med det de har på hjertet – om det skulle være innkjøp av gaver, graveringer, reparasjoner eller lar oss få redesigne gammelt sølvbestikk. Det har også begynt å bli mer og mer byttegull som vi smelter om og designer nye smykker av. Vi er heldig som får lov til å lage noe nytt og personlig av gammelt sølv og gull.
Service og lokal produksjon er vårt varemerke
-Det morsommeste vi vet er å gi kundene våre en god kundereise. Service betyr mye for oss og svarer kundene både på messenger, e-post og sosiale medier så fort vi ser det ligger en ubesvart forespørsel. Vi har en stor heiagjeng som anbefaler oss til sine bekjentskaper. Det setter vi umåtelig stor pris på.
Sitat fra kunde:
«Fantastisk god service og et utvalg av smykker som tilfredsstiller enhver smak. Tone Kristiansen gjør en strålende jobb med å promotere denne butikken. Bilder som legges ut på sosiale medier er både kreative, vakre, spennende og nyskapende – noe som gjør at jeg får lyst til å kjøpe noe nytt hver eneste gang.
Gøy og inspirerende å være til hjelp
I vår bransjen ønsker kundene ofte hjelp til å velge produkt, gjerne til en kjæreste, ektefelle, mor, far, bestemor, bestefar, venninne eller til merkedager som dåp, konfirmasjon eller bryllup. Vi er i vårt ess hver gang vi kan yte personlige service, sier Tone Furuseth Kristiansen. – Når vi i tillegg kan tilby lokalproduserte produkter som ikke finnes i kjedebutikkene, blir gavene også personlige og unike fra dem som gir.
I løpet av 2019 er vi blitt en renere gullsmedbutikk enn vi har vært. Vi er også veldig stolte over å kunne tilby et større utvalg av produkter fra anerkjente designere, i tillegg til våre egenproduserte varer.
Sitat kunde:
«En fornøyelse å åpne tilsendt pakke. En håndskrevet hilsen, et lite sukkertøy fulgte med og gaven var pent pakket inn. Ikke ofte man opplever dette ved netthandel. Utrolig koselig og flott service :)»
Redesign er «in»
Flere og flere tar kontakt med oss om å gjøre redesign av blant annet sølvbestikk. Redesign er utrolig gøyalt å jobbe med, og gammelt sølvtøy og gull blir til både ringer, ørepynt, anheng, slipsnåler og armbånd.
Svært mange av kommentarene kundene har lagt igjen går på super service, spennende og lokalproduserte varer samt at det er en lokal butikk som ikke tilhører en kjede.
– Det er hyggelig å høre, sier Tone. For det er nettopp det som skal kjennetegne oss – at vi ikke er en kjedebutikk og at vi har våre egendesignede og -produserte smykker fra eget gullsmedverksted.