Gode shopping-opplevelser!

Med Hadelands største utvalg av butikker og en fin miks av konsept- og kjedebutikker, er Granstunet opptatt av at kundene skal ha en god shoppingopplevelse.

– Det var kjempebra respons fra dag én.
Barbro Nøkleby, er butikksjef i den relativt nye interiørbutikken Kid. Hun er veldig fornøyd med den tilbakemeldingen butikken har fått i løpet av sitt første år på Hadeland. Med et rikt utvalg av alt fra pynteting til dyner, har Kid vært et positiv tilskudd på senteret, sier senterleder Bjørg Lomsdalen Næss på Granstunet.
Med Hansen og Dysvik, Jernia og Kid er vi størst på interiør  og tekstil i regionen, forteller Lomsdalen Næss.

FEIRER JUBILEUM
En annen nykommer er også godt fornøyd med hvordan de har blitt tatt i mot. Butikksjef Kristofer Jønnes i Jernia, forteller at det har gått veldig bra med butikken siden starten.
– Vi har blitt store på kjøkken, og har alt av utstyr til kjøkkenet. Før var Jernia jernvare, men nå har vi alt til hus, hytte og hagen.
Jernia skal feire sitt toårs- jubileum under Gla’dagene. Det feires med en stor grillfest utenfor Granstunet både  fredag og lørdag.
Cubus skal også markere Gla’dagene, og det med et stort sommermarked ute, og Big Smile-day, fredag 12. juni. Cubus har vært på Granstunet i mange år og har opparbeidet seg en stor kundemasse.
– Det viser at det går an å lykkes på Gran, sier butikkleder Ann-Kristin Werner.
– Vi har folk som er på vei til hytta og stopper hos oss. Vi har et stort utvalg til hele familien. Akkurat nå er hovedfokuset på sommer, og fargene varierer fra både de knalle fargene til mer det duse, forteller butikksjefen.

OPPTATT AV INTERIØR
– Nå skal gjerne blått inn i stua og store grønne planter og kaktuser. 70- tallet er tilbake for fullt. En miks av mønstre, farger og metaller er super-hot. Interiøret ditt skal gjerne være personlig, kult og trendy. Interiørmagasinet til Jernia er blitt veldig populært, her får du masse inspirasjon, det fås gratis ved henvendelse i butikken, forteller Jønnes.
Både Kid og Jernia merker at folk på Hadeland er opptatt av å gjøre noe nytt hjemmet.
– Trenden er å fornye hver sesong, sier Nøkleby.
Jønnes er enig.
–    Folk følger trender og farger, og vi har  det siste nye i butikk. Særlig går det mye av maling gjennom hele året og vi må være oppdaterte på hva slags farger kundene etterspør, sier han. Nøkleby forteller at hos Kid dekkes alle stiler. Fra den  klassiske og romantiske, til det mer moderne uttrykket.
–    Det er ikke sånn at det bare er en ting som er moderne. Det var sånn før, men nå er det mer fritt, fortsetter Nøkleby.
Werner har sett det samme hos Cubus. – Vi har ikke bare en stil inne i butikken, men noe for alle, og vi hjelper deg gjerne på veien til å finne din stil.

FORNØYDE KUNDER
Godt sam arbeid mellom butikkene er viktig for Granstunet. Om en kunde ikke finner produktet i den ene butikken, hjelper de ansatte å anbefale andre butikker.
– Vi har fargekart fra Jernia som kundene kan bruke til å vise oss hvilke farger de har hjemme. På den måten kan vi på best mulig måte matche  fargen til for eksempel nye puter og gardiner, forteller Nøkleby på Kid.
Bjørg Lomsdalen Næss tror mye av suksessen til både Cu-bus, Jernia og Kid i likhet med de andre butikkene, kommer av at alle medarbeiderne  er så engasjerte, noe kundene legger merke til.
– Kundene forteller at de kommer tilbake til oss fordi de får veldig god hjelp av hyggelige og blide mennesker som er faglig oppdatert og kan det de byr på. Det er spennende nyheter hele tiden, alt fra basic til design, pris-gunstige kampanjer  og de finner alle bransjer hos oss. I tillegg skjer det mye på Granstunet og vi har prioritert god parkering til kundene våre. Vi har en flott engasjert gjeng her hos oss. Det er moro og inspirerende, avslutter Lomsdalen Næss.